Camp Halfblood - Nordisk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Camp Halfblood - Nordisk

Guderne fra den nordiske mytologi - asetroen - har også børn. Dette er stedet for dem!
 
ForumforsidePortalNyeste billederSøgTilmeldLog ind
Fra nu af vil det kræves at man skriver et hvis antal indlæg før man kan poste reklamer. For mere information, skriv til Elizabet
Inaktive brugere vil have indtil d. 31. oktober til at skrive til Elizabet ang. inaktivitet. Dem der har været inaktive i over 2 uger, og ikke kontakter Elizabet, bliver slettet.
Udfordringerne om at blive den nye lejrleder, samt Elizabet's livsledsager, har åbnet for tilmeldinger. Skriv til Elizabet for at få mere at vide.
Log ind
Brugernavn:
Kodeord:
Log mig på automatisk ved hvert besøg: 
:: Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email
Seneste emner
» Deploratus - Who writes the story?
Forslag fra Cain I_icon_minitimeFre Jan 31, 2014 4:56 am af Gæst

» The hunger Games
Forslag fra Cain I_icon_minitimeLør Okt 05, 2013 6:53 am af Kaya

» Lokes børn
Forslag fra Cain I_icon_minitimeTors Maj 09, 2013 6:26 am af Rachel

» Never more a burden ~ Åbent.
Forslag fra Cain I_icon_minitimeSøn Jan 20, 2013 3:34 am af Rachel

» klik her!! eller du vil fortryde
Forslag fra Cain I_icon_minitimeTors Jan 10, 2013 11:41 pm af Ragnhild

» Grundet fravær fra IT admin.
Forslag fra Cain I_icon_minitimeMan Dec 31, 2012 2:32 pm af Ventor

» Er ny og søger emner, plots og relationer
Forslag fra Cain I_icon_minitimeFre Dec 28, 2012 4:29 am af Rachel

» i do not care about you //elizabet//
Forslag fra Cain I_icon_minitimeTors Nov 29, 2012 8:01 pm af Elizabet

» walking... - Dag
Forslag fra Cain I_icon_minitimeMan Nov 26, 2012 11:44 pm af Elizabet

Mest aktive brugere
Elizabet
Forslag fra Cain I_vote_lcapForslag fra Cain I_voting_barForslag fra Cain I_vote_rcap 
Lily
Forslag fra Cain I_vote_lcapForslag fra Cain I_voting_barForslag fra Cain I_vote_rcap 
Ragnhild
Forslag fra Cain I_vote_lcapForslag fra Cain I_voting_barForslag fra Cain I_vote_rcap 
Bite
Forslag fra Cain I_vote_lcapForslag fra Cain I_voting_barForslag fra Cain I_vote_rcap 
Dag
Forslag fra Cain I_vote_lcapForslag fra Cain I_voting_barForslag fra Cain I_vote_rcap 
Benedikte
Forslag fra Cain I_vote_lcapForslag fra Cain I_voting_barForslag fra Cain I_vote_rcap 
Eric
Forslag fra Cain I_vote_lcapForslag fra Cain I_voting_barForslag fra Cain I_vote_rcap 
Shadow
Forslag fra Cain I_vote_lcapForslag fra Cain I_voting_barForslag fra Cain I_vote_rcap 
Ventor
Forslag fra Cain I_vote_lcapForslag fra Cain I_voting_barForslag fra Cain I_vote_rcap 
Cain
Forslag fra Cain I_vote_lcapForslag fra Cain I_voting_barForslag fra Cain I_vote_rcap 
til de mandlige demi-gods [rang 4]
Forslag fra Cain I_icon_minitimeMan Sep 10, 2012 1:44 am af Elizabet
Dengang lejrlederen Jon fandt ud af at han ikke kunne holde lejren kørende for evigt, valgte han at Elizabet skulle være hans aftager. Men gammeldags som Jon nu engang var, skulle hun ikke overtage den alene.
En mandlig demi-god skulle vælges til at være hendes mandlige ledsager gennem hendes liv og med lejrleder sammen med hende.
Kort sagt - hendes mand og partner.
[demi-god er rang 4]

Han besluttede sig …

[ Fuld læsning ]
Kommentarer: 0
Hvad er en Asynjer og Hvad søren er en Aser!? O.o ((FORKLARING))
Forslag fra Cain I_icon_minitimeLør Aug 11, 2012 8:39 am af Ventor
hej alle sammen, til jer som ikke helt forstår ved en Aser eller Asynjer er, betyder det at det er en gud, altså nordisk mytologisk gud, dog er forskellen som kommer her så kort som muligt

Asynjer = Kvindelige Nordisk Gud.
Freja er en Nordisk Asynje.

Aser = Mandlige nordisk gud.
Thor er en nordisk Ase gud.

forskellen er blot ligesom vi kalder guder og gudinder alt efter deres køn, så …

[ Fuld læsning ]
Kommentarer: 0

 

 Forslag fra Cain

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Cain
Sprout
Sprout
Cain


Age : 30
Antal indlæg : 38
Join date : 09/10/12
Geografisk sted : Lejren - ellers altid nord for polarcirklen, i Midgårds koldeste egne.

Forslag fra Cain Empty
IndlægEmne: Forslag fra Cain   Forslag fra Cain I_icon_minitimeOns Okt 10, 2012 9:51 pm

Hejsa ^^

Først vil jeg starte med at rose admins og de trofaste medlemmer af denne side! Det er en fantastisk idé, selve siden, og noget jeg personligt er virkelig interesseret i! Og selvom jeg stadig er ny på siden, er det for mig tydeligt at der her på siden, både fra admins og medlemmer, ønskes en større aktivitet - og det er også lækkert at se at der bliver gjort noget ved det Very Happy

Men jeg har jo nogle forslag Smile

1.
Det kunne måske være nyttigt/en mulighed at opsætte en liste/forum med INGAME regler for halvguderne i lejren? Såsom at man ikke må forlade sin hytte i tidsrummet 22:00 - 05:00 med mindre andet er aftalt, og at man skal undgå af hugge lemmer af i arenaen Razz
Dog vil jeg sige at, mytologien taget i betragtning, reglerne dog ikke burde være uhyre strikse, og slet ikke efter vore nutidige standarter. Den Nordiske Mytologi, sagn og myter derfra, handler jo netop om at bryde loven, og slå sig løs til ædegilder og tage på åndssvage eventyr Very Happy Hvis Thor, Frey, Loke og alle de andre guder havde det pisse skægt - hvorfor så ikke tillade deres børn at have det skægt? Razz

2.
Lidt i reference til hvad jeg skrev ovenfor - så synes jeg at det kunne være fedt hvis en kreativ sjæl kunne tegne/kreere et form for kort over lejrens område? Ikke noget fancy, men bare så man har en idé om hvordan det er beligget, og HVOR det er beligget. Ligger lejren f.eks. ved en skjult indlandssø i Findland, eller er den placeret i Canada? Er det over eller under polarcirklen - hvordan er vejret hovedsageligt i lejren? - Jeg kan også godt selv trække i mine kreative og kunstneriske bukser, og tegne en lille midlertidig krusedulle over lejrens udseende og beliggenhed - men det bliver ikke kønt Razz

3.
Og til sidst, for ikke allerede at bombardere jer med spørgsmål og forslag. Så vil jeg lige foreslå noget som måske allerede er blevet nævnt før, under et andet forum?
Det kunne være fedt med en liste over hvilke fag og discipliner der undervises i på lejren. For de er vel i lejren for at lære?
Discipliner såsom:
Skandinaviske sprog(Dansk, Svensk, Finsk, Islandsk, Norsk, Suomi).
Norønt/Oldnordisk(Med fokus på De islandske sagaer og Edda'ernes fortællinger).
Skjaldekunst(musik og digtning).
Vølvekunst/Spådom(Altså kun for kvinder - der vil lære at komme i kontakt med guderne, og spå ved hjælp af knogler eller profetier).
Kamp(Vi ved hvad dette er Wink ... måske skal det have fokus på vikingealderens kampmetoder, måske ikke).
Jagt(En stor del af datidens samfund og mytologi - så hvorfor ikke undervise i det?).


Bare nogle forslag og emner til diskussion Very Happy
bye bye!
Tilbage til toppen Go down
Ventor
Sprout
Sprout
Ventor


Age : 30
Antal indlæg : 46
Join date : 04/08/12
Geografisk sted : Halvblods lejren

Forslag fra Cain Empty
IndlægEmne: Sv: Forslag fra Cain   Forslag fra Cain I_icon_minitimeTors Okt 11, 2012 8:27 am

Hej kære Cain det super at du er faldet godt til, og mange gange tak for den store ros, selvom vi nok skylder vores deltager den Smile

super fedt at komme med forslag... selvom jeg nok som IT admin ikke har det store og sige O.o
men udmedbart//står på tynd is her// må jeg vidst nok melde angående nr:

1: tror jeg nok ville kunne lade sig gøre, hvis det er inde for at lave et par ''regler'' og liste over ''reglerne'' for lejren hvad man må og ikke må, samt lave forskellige tavler etc. ((som nok forhåbeligt vil komme D. 1 november)) //NO PROMESS MADE// men det regner jeg med Smile

2: min tanke angående hvordan de forskellige ting er så alle spillere kunne få muligheden for at vise hver deres tanker om hvordan lejren så ud, så der ikke var en enkel besvarelse om hvordan lejren ser ud og forholder sig og dermed gør dette mere frit for spillere at kunne lade fantasien om hvordan hver vores lejre skulle se ud. //hvis det gav nogle mening x3 //

3: angående undervisning havde vores tanker været inde for Runer((som jeg står for)) samt de forskellige andre ting ((som jeg ikke kan huske XD ))
men sjald sang og Vøvle kundskaber lyder som en meget godt forslag og skal prøve at ligge min support derpå, dog vil jeg ikke love angående sproget kamp og jagt samt historie. da jeg ikke helt er sikker eller kan svare fra alle admins vejne Smile

//Men ligger gerne min support på Vøvle og skjald kunskaben da det lyder som en spændene mulighed //
Tilbage til toppen Go down
Elizabet
advanced
advanced
Elizabet


Age : 32
Antal indlæg : 290
Join date : 03/08/12
Geografisk sted : Den nordiske halvblodslejr

Forslag fra Cain Empty
IndlægEmne: Sv: Forslag fra Cain   Forslag fra Cain I_icon_minitimeTors Okt 11, 2012 6:30 pm

Ventor skrev:
Hej kære Cain det super at du er faldet godt til, og mange gange tak for den store ros, selvom vi nok skylder vores deltager den Smile

super fedt at komme med forslag... selvom jeg nok som IT admin ikke har det store og sige O.o
men udmedbart//står på tynd is her// må jeg vidst nok melde angående nr:

1: tror jeg nok ville kunne lade sig gøre, hvis det er inde for at lave et par ''regler'' og liste over ''reglerne'' for lejren hvad man må og ikke må, samt lave forskellige tavler etc. ((som nok forhåbeligt vil komme D. 1 november)) //NO PROMESS MADE// men det regner jeg med Smile

2: min tanke angående hvordan de forskellige ting er så alle spillere kunne få muligheden for at vise hver deres tanker om hvordan lejren så ud, så der ikke var en enkel besvarelse om hvordan lejren ser ud og forholder sig og dermed gør dette mere frit for spillere at kunne lade fantasien om hvordan hver vores lejre skulle se ud. //hvis det gav nogle mening x3 //

3: angående undervisning havde vores tanker været inde for Runer((som jeg står for)) samt de forskellige andre ting ((som jeg ikke kan huske XD ))
men sjald sang og Vøvle kundskaber lyder som en meget godt forslag og skal prøve at ligge min support derpå, dog vil jeg ikke love angående sproget kamp og jagt samt historie. da jeg ikke helt er sikker eller kan svare fra alle admins vejne Smile

//Men ligger gerne min support på Vøvle og skjald kunskaben da det lyder som en spændene mulighed //

Som ventor så fint putter det, så er der nogle småting der ikke helt kan stemme overens med de andre unges billede af lejren.
At lave et kort ville i den grad give emne til større forvirring, samt ændre andres syn på lejren. Du er velkommen til at lave en skitse, men det er ikke helt sikkert endnu hvor vidt vi ville kunne sætte det ind som en fast del af lejren.

Derudover, mht undervisningen, så er vi tre personer der arbejder på højtryk udenfor skoletiden for at få det op og køre. Hvornår det bliver aktuelt vides endnu ikke.

Reglement for lejren (url) vil blive sat op inden nytår - det er 100 % sikkert. Men i hvor stort omfang er ikke sikkert endnu.
Tilbage til toppen Go down
https://nordiccamphalfblood.danskforum.net
Dag
greenings
greenings
Dag


Age : 32
Antal indlæg : 110
Join date : 27/09/12
Geografisk sted : Lejren.

Forslag fra Cain Empty
IndlægEmne: Sv: Forslag fra Cain   Forslag fra Cain I_icon_minitimeSøn Okt 14, 2012 8:41 am

Jeg synes umiddelbart at alle forslagene lyder rigtig godt ~

I modsætning til admins (håhå) synes jeg dog at lidt skitser kunne være fint, for jeg har ingen anelse om hvordan nogle af stederne ser ud, og hvis jeg prøver at være kreativ og giver omgivelsebeskrivelserne hele armen, så kan det være at min emnepartner og jeg får forskellige meninger om stedet. Og så bliver der problemer.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Forslag fra Cain Empty
IndlægEmne: Sv: Forslag fra Cain   Forslag fra Cain I_icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Forslag fra Cain
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Inden du skriver et forslag!
» Mine forældres krafter. . . HJÆLP (Guid & Forslag)
» Kort - en ide fra Cain
» Bålets flammer-Cain
» Världen är liten - Cain

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Camp Halfblood - Nordisk :: Off-game :: Forslagskassen-
Gå til: